VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE SÚVISIACE S PRODUKTAMI
POSKYTOVANÝMI SPOLOČNOSŤOU ATELIER MARMO, s. r. o.

Predajca Vám (ako zákazníkovi) týmto v súlade s ustanovením § 4 ods. 1 písm. k) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, písomne oznamuje okolnosti vylučujúce zodpovednosť na strane predajcu za vadu produktu a taktiež odporúčania, ako k produktu pristupovať, ako aj ďalšie dôležité informácie, ktoré môžu byť predmetom úvah o reklamácii, náprave, nespokojnosti zákazníka s dodaným dielom a pod.

1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1.1. Každý produkt z prírodného kameňa je unikátny, každá kresba je originálna a zákazník s ňou súhlasí pri objednávke.

1.2. Po odsúhlasení objednávky zákazník nemôže meniť materiál, tvar alebo iné parametre, iba po dohode s predajcom a s jej písomným odsúhlasením. max. do 2-3 pracovných dní, pokiaľ sa na diele nezačalo už pracovať alebo nebol špeciálne objednaný od subdodávateľa za účelom dodávky pre zákazníka. V tom prípade vzniká predajcovi nárok na náhradu škody zo strany zákazníka v plnej sume objednaného produktu / materiálu.

1.3. Po presnom zameraní projektu predajcom už nie je možná zmena. Ak bol projekt už zameraný a je potrebná úprava, úpravu je možné vykonať na náklady zákazníka. Ak zameranie ešte nebolo zrealizované, drobnú zmenu (do 10 cm) je možné vykonať bez dodatočných poplatkov. Ak sa jedná o zmenu väčšieho rozsahu (10 cm a viac), alebo v prípade, že aj drobná zmena do 10 cm ovplyvní výdatnosť platne, bude cenový rozdiel dodatočne kalkulovaný na náklady zákazníka. Akákoľvek zmena po objednaní tovaru môže navýšiť celkovú cenu a je možné, že spôsobí oneskorenie celkovej dodávky diela. Akákoľvek zmena sa týkajúca sa objednávky predajcu u subdodávateľa môže vyžadovať navýšenie ceny kvôli možným vzniknutým stratám, ktoré týmto predajcovi/dodávateľovi vznikli.

2. VŠEOBECNÁ STAROSTLIVOSŤ O PRODUKTY Z PRÍRODNÉHO A TECHNICKÉHO KAMEŇA

2.1. Neodporúčame na kameň pokladať akékoľvek ťažké predmety, ktoré môžu poškodiť jeho povrch. Buďte opatrní pri manipulácii s riadom a inými kovovými predmetmi, najmä na okrajoch alebo rohoch pracovnej dosky.

2.2. Odporúčame krájať len na podložke, nie priamo na kameni.

2.3. Odporúčame používať podložku pod horúci riad.

2.4. Na čistenie používajte len mierne vodou navlhčenú handričku, ideálne švédsku, mäkkú.

2.5. Vyhýbajte sa agresívnym chemikáliám, acidobázickým čistiacim prostriedkom a pod. Odporúčame používať čistú vodu a pre špeciálne ošetrenie alebo čistenie prípravky značky AKEMI (www.akemi.sk) podľa typu znečistenia.

2.6. UV žiarenie môže spôsobiť vyblednutie farby produktu. Obnovu farby produktu možno vykonať pomocou špeciálnych prostriedkov, najčastejšie z ponuky www.akemi.sk

2.7. Na kameň nepokladajte mastné, voskové alebo olejové predmety, nakoľko môžu trvalo poškodiť vzhľad kameňa.

2.8. Nesprávna údržba ako teplotný šok (studená voda vyliata na horúci kameň) môže spôsobiť poškodenie povrchu kameňa.

2.9. Niektoré druhy kameňa vyžadujú špeciálnu formu údržby, a to v dôsledku aby sa predišlo vzniku poškodenia produktu. Podpisom tohto dokumentu vyhlasujete, že ste boli nami poučený o špecifikách starostlivosti pre typ kameňa, ktorý ste si vybrali. Zároveň sa môžete informovať aj na webovej stránke www.akemi.sk.

3. ŠPECIÁLNE ODPORÚČANIA PRE STAROSTLIVOSŤ O PRÍRODNÝ KAMEŇ

3.1. Kameň, z ktorého je Váš produkt vyrobený je prírodný materiál, ktorý má svoju špecifickú farbu, štruktúru, kresbu a charakter. Každý kus je iný. V závislosti od spôsobu opracovania kameňa je možná odlišnosť v odtieni kameňa. Tieto fakty sú dané prírodnou bázou materiálu a preto jemné farebné (odtieňové) rozdiely medzi doskovinou a jemné rozdiely v kresbe či štruktúre nepodliehajú reklamácii.

3.2. Každý kus prírodného kameňa je originál, charakteristický svojou originálnou kresbou, štruktúrou, farebným odtieňom. V objednávke sa pri niektorých typoch kameňa dá zadať, podľa možnosti dodávateľa a výrobcu, aký odtieň najviac zákazník preferuje. Toho sa potom výrobca snaží držať a uspokojiť vôľu a vkus zákazníka. Prírodný kameň taktiež môže jemne meniť svoju farbu a štruktúru v priebehu času. Ak takýto jav nastane, nie je predmetom reklamácie. Pokiaľ nejde o celkové narušenie statiky, celkové (nepovrchové) praskliny alebo iné vážne poškodenia, jedná sa o prírodné procesy, ktoré v kameni prebiehajú. Slnečné a UV žiarenie taktiež môže spôsobiť zmeny farebnosti, obzvlášť pri kameňoch s červeným, zeleným či modrým pigmentom.

3.3. Tmavé mikrofľaky a mikropraskliny sú prirodzenou súčasťou prírodného kameňa a nemajú vplyv na jeho statiku ani funkčnosť.

3.4. Žula

Pri interiérových prvkoch, ako sú kuchynské pracovné dosky a ostrovčeky, nepokladajte fľaše obsahujúce olej, neaplikujte na ne potravinové chemikálie acidobázického charakteru (napr. ocot, citrónová šťava, víno) či plné farebných pigmentov (káva, korenené omáčky, kečupy, čierne čaje a pod.). Tieto látky môžu výrazne poškodiť vzhľad kameňa a spôsobiť tak trvalé poškodenie v podobe neodstrániteľných škvŕn.

3.5. Mramor, kvarcit a ónyx

Prvky z mramoru, kvarcitu alebo ónyxu predajca neodporúča aplikovať pri exteriérových realizáciách a interiérových prvkoch, ktoré prichádzajú častejšie do styku s vodou, čistiacimi prostriedkami, potravinami (typu vyššie spomenutého) a pod.

Vyššie uvedené typy kameňa odporúčame použiť na povrchy typu: interiérový krb, interiérové parapety, vnútorné schodisko (obklad), obývacia stena, dosky interiérových stolíkov a pod., podľa osobnej konzultácie s predajcom.

Pokiaľ si zákazník vyžiada napríklad na kuchynskú pracovnú dosku mramor podľa svojej vôle, berie tým na vedomie, že sa vymyká odporúčaniu predajcu a ide na vlastnú zodpovednosť realizovať prvok, ktorý môže po čase stratiť svoju kvalitu a lesk hlavne z dôvodu styku s potravinami, čistiacimi prostriedkami, vodným kameňom, ale aj kontaktom s predmetmi určenými na krájanie, rezanie, prípravu rôznych pokrmov. Vzniknuté problémy môžu byť v podobe neodstrániteľných fľakov, rezných línií, odštiepených kusov kameňa z pracovnej dosky a pod.

3.6. Čistenie, pravidelná impregnácia a iné ošetrovanie prírodného kameňa je predajcom doporučené prostriedkami značky AKEMI – dostupné v e-shope stránky www.akemi.sk.

4. ŠPECIÁLNE ODPORÚČANIA PRE STAROSTLIVOSŤ O TECHNICKÝ KAMEŇ

4.1. Technický kameň, s niekoľkými výnimkami, nie je vhodný pre exteriérové architektonické prvky.

4.2. Aby sa zachovali estetické a funkčné vlastnosti pracovnej dosky, mali by sa dodržiavať nasledujúce odporúčania:

4.2.1. Každodenná starostlivosť: Pracovné dosky by sa mali utierať čistou handričkou s použitím prostriedkov, ako sú: voda s neabrazívnou kvapalinou (mydlo, prostriedok na umývanie riadu atď.), prostriedky odporúčané na čistenie konglomerátu alebo iné produkty, ktoré neobsahujú abrazíva vo svojom zložení.

4.2.2. Škvrny: Zašpinené pracovné dosky by sa mali čistiť bez toho, aby škvrny zaschli. Akékoľvek škvrny by sa mali vyčistiť ihneď po znečistení.

4.2.3. Matné a štruktúrované povrchy: V prípade povrchov, ako je matný /štruktúrovaný povrch, sa odstraňovanie škvŕn vykonáva podľa vyššie opísaných zásad.

4.2.4. Teplotná odolnosť: Technický kameň je spravidla odolný voči teplu, ale v žiadnom prípade by sa výrobky nemali naň umiestňovať priamo po vybratí z plynového, indukčného, elektrického sporáka alebo iných podobných spotrebičov. Pod takéto predmety sa odporúča používať podložky. Zabráňte tiež kontaktu pracovnej dosky s ostrými nástrojmi – nerežte priamo na povrchu pracovnej dosky. Podobne ako vyššie, mali by sa používať podložky.

4.2.5. Mechanická odolnosť: Buďte opatrní pri manipulácii s riadom a inými kovovými predmetmi, najmä na okrajoch alebo rohoch pracovnej dosky.

4.2.6. Údržba: Pre zachovanie čo najdlhšej životnosti pracovnej dosky ju odporúčame čo najčastejšie čistiť a nedovoľte, aby na povrchu zostávali príliš dlho tekutiny, zvyšky jedla atď. Konkrétne podmienky starostlivosti nájdete na stránkach výrobcov vybraného technického kameňa. Ich dodržiavaním predídete nepotrebným problémom. Pokiaľ by sa zákazník rozhodol čistiť neovereným prostriedkom škvrny alebo odstraňovať problém na akomkoľvek kameni bez toho, aby sa vopred informoval o možných dôsledkoch u predajcu, nepreberá predávajúci žiadnu zodpovednosť za prípadné vzniknuté problémy. Predajca si týmto vyhradzuje právo neprijať reklamáciu za predpokladu, že zákazník postupuje v rozpore s predloženými informáciami, a nakladá tak s produktom v rozpore s inštrukciami predajcu.

5. TERMÍNY A PRÍPADNÉ OMEŠKANIA

5.1. Termín vyhotovenia je orientačný a môže sa meniť. Dodacia lehota plynie odo dňa úhrady zálohy a jej pripísania na účet predávajúceho.

5.2. Dodacia doba sa môže líšiť v závislosti od vyťaženosti výroby, dostupnosti materiálu, či fázy projektu.

5.3. Interiérové prvky môžu meškať z dôvodu oneskorenia dodávky stolárskych prác z tretej strany, prípadne oneskorenia dodávok na strane subdodávateľa.

5.4. V prípade omeškania o posune termínu realizácie prác bude zákazník včas informovaný.

5.5. V prípade omeškania z vyššie uvedených dôvodov nie je predajca povinný poskytnúť zákazníkovi žiadnu finančnú ani inú kompenzáciu.

6. REKLAMÁCIE

6.1. Spoločnosť zodpovedá zákazníkovi za bezchybný predávaný tovar, ktorý sa zhoduje s označením a propagáciou tovaru, popisujúcim jeho vlastnosti, účel a akosť.

6.2. Ak sa vyskytne na zakúpenom tovare v záručnej dobe chyba, má zákazník právo túto chybu reklamovať.

6.3. Chybou sa rozumie zmena (vlastnosti) tovaru, ktorej príčina je použitie nevhodného, alebo nekvalitného materiálu, nedodržanie technológie, technologického postupu alebo nevhodná technológia, poprípade nevhodné konštrukčné riešenie.

6.4. Za chybu nemožno považovať zmenu (vlastnosti) tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočného, alebo nevhodného ošetrovania, v dôsledku prirodzených zmien materiálov z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia užívateľom či treťou osobou, alebo iného nesprávneho zásahu.

6.5. Záruka sa nevzťahuje na poškodenia spôsobené nesprávnou údržbou alebo bežným opotrebovaním produktu. Samozrejme, firma Atelier Marmo, s. r. o. vie byť nápomocná, za poplatok primeraný potrebám nápravy, možné vzniknuté poškodenia zákazníkovi napraviť.

6.6. Reklamácia vrátane odstránenia chyby bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia. Vedúci predajne, alebo ním poverený pracovník môže v odôvodnených prípadoch so zákazníkom dohodnúť lehotu dlhšiu.

6.7. Reklamovať tovar je možné až po úhrade plnej sumy za dodaný tovar a služby.

6.8. Nie je možné reklamáciu uplatniť, ak zasiahla do opravy tretia strana, napríklad iná spoločnosť, ktorú oslovil zákazník v súvislosti so vzniknutým problémom alebo ak zákazník na vlastnú zodpovednosť riešil opravu vzniknutého problému.

6.9. Na možné problémy, ktoré by mohli mať za následok reklamáciu, je zákazník predajcom spravidla vopred upozornený. Ak zákazník trvá na svojom riešení (napríklad z dôvodu šetrenia financií) a problém, na ktorý bol upozornený neskôr vznikol, nemá nárok na opravu v rámci reklamácie. Opravu je možné vykonať za poplatok vopred dohodnutý.

7. PLATBA

7.1 Zákazník uhradí predávajúcemu zálohu formou, ktorá mu najviac vyhovuje resp. podľa vzájomnej dohody – v hotovosti alebo prevodom na účet. Výška zálohy je 70% z celkovej dohodnutej ceny za dodanie diela.

7.2 V prípade, že zákazník objednal tovar, zaplatil zálohu a začali sa práce na jeho objednávke, záloha je nevratná a slúži na vyrovnanie škody, ktorá predajcovi týmto vznikla.